مقایسه پیشنهاد دایره‌ها در گوگل پلاس با پیشنهاد لیست‌ها در توییتر

بعد از روی کار آمدن گوگل پلاس و مشاهده امکانات اون و بخصوص بخش دایره‌ها (سیرکل‌های) اجتماعی و مقایسه اون با قسمت لیستهای توییتر سوالی به ذهنم رسیده بود که اتفاقا توی بخش فیدبک گوگل هم مطرح کردم اما پاسخی دریافت نکردم.

به امکانی توی گوگل پلاس فکر می‌کنم که کاربر بتونه یکی از دایره‌های اجتماعی خودش رو به طور کامل به دیگران و یا افراد خاصی پیشنهاد بده، به این صورت که مثلا من یه دایره ساختم از کل افرادی که در مورد تحلیل شبکه اجتماعی کار می‌کنن و بتونم این دایره رو به افراد علاقمند به تحلیل شبکه اجتماعی پیشنهاد بدم که با یه کلیک بتونن کل اون افراد رو دنبال (فالو) کنن. وقتی دنبال امکان اضافه کردن این گزینه و یا ‌مطالبی درباره اون می‌گشتم به چندتا سایت برخوردم که مدیران اونها لیست‌هایی رو درست کرده و به افراد توصیه کرده بودن که اون افراد رو در گوگل پلاس دنبال کنن. به عنوان مثال یکی از این سایتها دسته‌بندی‌های موضوعی انجام داده بود و افراد مهم و مشهور اون موضوع رو توی دایره خاص اون قرار داده بود.

اما در توییتر امکانی وجود داره که شما می‌تونید یه لیست پنهان و یا آشکار از ارتباطاتت درست کنی و یه اسم خاص برای اون لیست تعیین کنی، و اون لیست رو  به دوستانت و افراد دیگه پیشنهاد بدی که با یه کلیک اون لیست رو دنبال کنن. به عنوان مثال در اینجا من لیستی از ارتباطات پروفایل تحلیل شبکه اجتماعی (OnlineSNA@) در توییتر شامل تمامی افرادی که در ارتباط با تحلیل شبکه اجتماعی فعالیت می‌کنن رو جمع کردم که شما با مراجعه به این لیست با یک کلیک می‌تونید اون لیست رو دنبال (فالو) کنید و بعد از اون با مراجعه به قسمت لیستهایی که دنبال می‌کنم (Lists You Follow) در پروفایل خودتون به اون لیست دسترسی پیدا کنید و یا اینکه به صفحه اختصاصی اون لیست برید و تمامی توییت‌های اون افراد رو داخل اون لیست خاص مطالعه کنید. این لیست که در زیر عکس صفحه اصلی اون رو مشاهده می‌کنید فعلا شامل 69 نفر از افراد متخصص هست که به طور علمی به تحلیل شبکه اجتماعی و یا اشتراک مطلب در مورد اون می‌پردازن که در آینده نزدیک تعداد افراد این لیست رو افزایش خواهم داد.

من پیشنهاد می‌کنم شما هم لیستهایی با عناوین و موضوعات مختلف از ارتباطاتتون درست کنید که می‌تونه پنهان (فقط برای خودتان قابل مشاهده است) و یا آشکار (همه می‌تونن اون لیست رو ببینن و فالو کنن) باشه، به این ترتیب دیگه صفحه اصلی پروفایلتون و توییت‌هایی که دریافت می‌کنید رو لازم نیست مطالعه کنید، مثلا تحلیل شبکه اجتماعی الان 788 نفر رو توی توییتر دنبال می‌کنه و 120 نفر (تا الان) دارن توییت‌های اون رو دنبال می‌کنن، که این باعث می‌شه توییت‌هایی با موضوعات بسیار متفاوت از افراد خیلی گوناگون توی صفحه اصلی نشون داده بشه که به سرعت هم به اونها اضافه می‌شه و حتی فرصت مطالعه رو از فرد می‌گیره اما با تشکیل لیست‌های اینچنینی فرد با مراجعه به صفحه اصلی لیست فقط توییت‌های افراد اون لیست خاص رو که موضوع مشخص و تعیین شده دارن رو می‌بینه؛ مثلا شاید علاقه داشته باشین فقط توییت‌های مرتبط با تحلیل شبکه اجتماعی رو ببنید در اون صورت به این لیست مراجعه کنید 🙂

.

نسخه انگلیسی این مطلب و معرفی لیست افراد فعال در مورد تحلیل شبکه اجتماعی رو می‌تونید اینجا مطالعه کنید.

.

پ.ن: این مطلب در شهریور ماه سال 1390 نوشته شده است که گوگل پلاس در آن موقع تازه تاسیس شده بود، این امکان به همراه امکانات زیاد دیگری به پلت فرم گوگل پلاس اضافه شده است.

لینک‌های مرتبط:

.

Advertisements

One thought on “مقایسه پیشنهاد دایره‌ها در گوگل پلاس با پیشنهاد لیست‌ها در توییتر

پاسخی بگذارید

در پایین مشخصات خود را پر کنید یا برای ورود روی شمایل‌ها کلیک نمایید:

نشان‌وارهٔ وردپرس.کام

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری WordPress.com خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

تصویر توییتر

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Twitter خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس فیسبوک

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Facebook خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس گوگل+

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Google+ خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

درحال اتصال به %s