لینکهای مرتبط با تحلیل شبکه اجتماعی (2)

به عنوان دومین مطلب از سری مطالب معرفی لینکهای مرتبط با تحلیل شبکه اجتماعی به معرفی پنج سایت فعال در زمینه تحلیل شبکه اجتماعی می پردازم:

نسخه انگلیسی این معرفی را در اینجا بخوانید

.

  • تحلیل شبکه های مالی (وبلاگ کیمو سوراموکو که در آنجا به جمع‌آوری تحقیقات صورت گرفته بر روی تحلیل شبکه های مالی می پردازد. هدف تحلیل شبکه های مالی دستیابی به ثبات مالی و نیز شناخت بهتر خطرات سیستماتیک از طریق تحلیل جریانات بودجه و نیز کنش های میان مشارکت کنندگان در نظام مالی است) با مراجعه به لینک این وبلاگ متوجه شدم که موقتا دچار مشکل شده است اما آخرین نسخه ذخیره شده توسط گوگل از این سایت را در اینجا می توانید ببینید
  • نود ایکس ال (NodeXL) – اد اینی که به اکسل 2007 اضافه شده و امکان تحلیل شبکه اجتماعی را فراهم می کند (در طی یک مطلب به معرفی این نرم افزار و ویژگیهای آن بخصوص در رابطه با داده های فارسی شبکه اجتماعی خواهم پرداخت)
.

نسخه انگلیسی این معرفی را در اینجا بخوانید

3 thoughts on “لینکهای مرتبط با تحلیل شبکه اجتماعی (2)

  1. سلام ،امیدوارم حالتون خوب باشه.تنها نرم افزاری که معرفی کردید نودایکس ال هستش.اگر بخشی را به معرفی این نرم افزار و کار با اون اختصاص بدی ممنون میشم.انگار پژوهش خودتو با همین نرم افزار انجام دادی؟
    بنظر جالب میاد.اگر با نرم افزار دیگه ای هم آشنا هستی ممنون میشم لینکش بگذاری.

    1. سلام

      مرسی از لطف شما
      امیدوارم شما هم خوب باشید

      در مورد نود ایکس ال به دلیل محدودیتی که توی تعداد گره های ارتباطی و نودها داشت و داره من فقط در مرحله ای از کار تونستم از اون استفاده کنم چون تطابق خوبی با داده های فارسی داره، بعدش در مرحله ی بعد با یوسی نت یه قسمت از کارم رو پیش بردم تا به محدودیت تعداد 25 هزارنفر در یوسی نت هم رسیدم و بعد به سراغ نرم افزار پاجک رفتم که دیگه تا آخر تحلیل هام رو تونستم با اون انجام بدم

      در مورد معرفی نرم افزارها یک قسمت از سایت برای این کار در نظر گرفته شده که در منوهای بالا هم هست اما واقعا وقتم محدود بوده و نتونستم مطالبی که در معرفی و چگونگی استفاده از نرم افزارها جمع آوری کردم به خوبی تدوین کنم که اینجا منتشر کنم

      در مورد نرم افزارهای دیگه هم با پکیج آر که قدرت آماری بسیار بیشتری نسبت به این موارد داره آشنام و استراکچر رو هم دیدم اما زیاد مناسب نیست و خیلی قدیمیه، یه سری نرم افزار هم هست که فقط در تحلیل شبکه استناد و ارجاع دهی استفاده می شه مثل هیست سایت که اونا رو هم یه مقدار محدود توی یه پروژه که داشتم باهاشون کار کردم

      امیدوارم وقت کنم معرفی این نرم افزارها و چگونگی کار با اونها رو منتشر کنم که شما هم بتونید استفاده کنید

      موفق باشید

پاسخی بگذارید

